Zdradzę Wam przepis jak prowadzić FanPage na Facebooku

Opublikowano 9 Sty 2013 w Facebook, Social Media

Facebook mocno się zmienia. Marki wyrosły z masowego pozyskiwania fanów (chociaż gdzieniegdzie briefy na lajki nadal wpadają) na rzecz zaangażowania oraz przebywania w ciągłym kontakcie z obecnymi użytkownikami. Poniekąd ma to związek (w zasadzie bardzo znaczący) ze zmianami algorytmów EdgeRanka, który wprowadził marki w nowy etap, etap produkcji lolcontentu i bicia statystyk. W 2012 roku powstało tyle epickich postów, że spokojnie można sobie zadać pytanie: po co Wy tam jesteście? Co się dzieje?

No i wszyscy razem: przecież Facebook to serwis rozrywkowy!

Owszem, ale czy śmieszne zdjęcia to jedyna forma rozrywki (tak, zdaję sobie sprawę, ze Polacy zostali przejechani walcem z tablicą rejestracyjną: kwejk & demotywatory)? Whatever, nie o tym mowa.

Wymyśliłem ostatnio idealną strategię na prowadzenie FanPage’a, biorąc pod uwagę obecne warunki jakie panują na Facebooku. Nie będzie to nic odkrywczego, ale może komuś się otworzą oczy.

No więc Marko…

1) wyluzuj z lolcontentem i contenem na siłę – to jest zupełnie nie potrzebne. Unikaj tego jak ognia. Serio. Daruj sobie konkursy na tablicy.

2) postuj tylko o sobie, swojej ofercie, akcjach i produktach – umiarkowanie, nie częściej niż trzy-cztery razy na tydzień. W końcu to Twój FanPage. Nic więcej.

3) postaw na wsparcie i zaangażuj BOK – jako kolejny kanał komunikacji Facebook powinien (i musi) być wykorzystywany jako miejsce, w którym użytkownik może rozwiązać swoje problemy lub zapytać o cokolwiek. Fajnie by było gdyby osoba „po drugiej stronie” była kompetentna, najlepiej pracowała w tej firmie, a nie była Community Managerem z agencji. To bardzo istotne.

4) monitoruj sieć – nie ma nic lepszego gdy marka pierwsza dotrze do klienta mającego problem. Polecam Brand24.

5) zostań specem od ASU (Ad Space Units) – czyli wszelakich jednostek reklamowych na Facebooku. To kluczowy element powyższej „strategii”. Czemu? Załóżmy, że w ciągu miesiąca opublikujesz 15 postów, z czego 5 będzie naprawdę istotnych dla Twojego biznesu. Super, opublikowałeś -> teraz dopal ASU, najlepiej w formie sponsored stories.

Teoretycznie przy FanPage’u mającym ok. 10k fanów, Twój post przy naturalnym zaangażowaniu fanów dotrze do 10-20% lubiących stronę Twojej marki.
Pomóż mu, w końcu jest dla Ciebie ważny!

post
W zależności od wielkości FanPage’a dotarcie do 100k użytkowników to koszt rzędu 250 PLN. Przy 5 postach – jak łatwo policzyć – to 1250 PLN. Pamiętaj, że dopalasz tylko ważne posty, które komunikują np. nową aplikację/grę, ofertę, promocję czy produkt. Cała reszta (potencjalnie nudna) zainteresuje Twojego klienta, jeśli on sam się zainteresuje. Zazwyczaj będzie tego czegoś szukał na Twojej stronie internetowej.

Amen.