Zakochałem się w akcji fundacji All For Planet – Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie. Mobile, geolokalizacja i grywalizacja w środku

Opublikowano 3 Sie 2013 w Geolokalizacja, Gry miejskie, Grywalizacja, Mobile

Fundacja Allegro All For Planet po drugi zaprasza wszystkich do swojej akcji rowerowej – Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie, która potrwa do końca września bieżącego roku. Jestem pod ogromnym wrażeniem, jak całość została perfekcyjnie przygotowana i wymyślona. Zabawa łączy w sobie wszystkie najnowsze trendy – geolokalizację, grywalizację, mobile i social.

Zacznijmy od tego, że została przygotowana specjalna aplikacja mobilna na systemy operacyjne iOS oraz Android, która jest w zasadzie głównym corem całej akcji. Ta przez nią rowerzyści biorący udział w zabawie mogą monitorować swoje osiągi (coś jak Endomondo), „kręcić kilometry”, podchodzić do wyzwań, brać udział w konkursach i rywalizacji województw.

Sama aplikacja jest naprawdę bardzo dobrze przygotowana. Zadbano o każdy szczegół oraz świetne UX (no może za wyjątkiem powrotów do niektórych ekranów na Androidzie). Kilka screenów poniżej:

app2

Każdy rowerzysta ma własny profil w systemie, na którym wyświetlane są poszczególne informacje, np. obecny poziom w zabawie (punkty uzyskuje się za przejechane kilometry, ukończone wyzwania i zdobyte trofea), ukończone wyzwania, zdobyte trofea i wszystkie stricte rowerowe statystyki. Ponadto użytkownik otrzymuje dostęp do bazy tras rowerowych, którą również tworzą pozostali członkowie społeczności. Z punktu społecznościowego każdy może dodać własną trasę do bazy, stworzyć nowe wyzwanie i opublikować swoje wyniki na Facebooku.

Skoro jesteśmy już przy wyzwaniach warto dodać, że na użytkowników czeka cała lista wyzwań do pokonania. W oficjalnych wyzwaniach, które dostępne są na stronie zaparkujklimatycznie.pl/wyzwania można wygrać atrakcyjne nagrody. Na liście czekają również dość nietypowe zadania, m.in. Nakręć się na Woodstock, czyli zadanie polegające na odwiedzeniu Strefy Allegro na Przystanku Woodstock i pokonaniu 2 km… na rowerze stacjonarnym. Oczywiście skoro wyzwania, to i trofea. Rowerzyści mogą zdobyć ponad 50 różnych odznak, które dodatkowo zapewniają ekstra punkty. Mamy tu zatem przykład klasycznej grywalizacji, gdzie występują zadania, trofea, punkty, rankingi i nagrody.

Smaczku dodaje rywalizacja województw, która jak możecie się domyślić polega na zdobywaniu kilometrów na konto swojego województwa. Wystarczy ukończyć konkretne wyzwanie, aby suma punktów została doliczona konta. Im więcej punktów zdobędzie Twoje województwo, tym więcej stojaków rowerowych pojawi się w Twojej okolicy. Jak komentuje Krzysztof Śpiewek, Manager ds. Projektów Specjalnych i CSR w Grupie Allegro:

To jest fantastyczne. Widzimy jak różne lokalne społeczności angażują się w akcję i nawołują do „kręcenia kilometrów”. Zależało nam na tym, aby ta kampania miała również aspekt integrujący rowerzystów w różnych miastach. Wspólna jazda i zdobywanie szans na nowe stojaki rowerowe to jest to.

Póki co prowadzi województwo wielkopolskie, które wykręciło ponad 5000 km. W całej akcji jest to już ponad 110 tysięcy km.

Oficjalne promo tegorocznej akcji:

Podoba mi się jeszcze jedna rzecz, outdoorowa:

Właściciele rowerów, które stoją zaparkowane w różnych polskich miastach, znajdują na siodełku białe pokrowce przeciwdeszczowe z logotypem akcji.

Na koniec, tak jak już wspominałem – to druga już akcja, wideo podsumowanie ubiegłorocznej zabawy: Kręć kilometry, zaparkuj klimatycznie.

Wszystko wskazuje na to, że tegoroczna edycja pobije wszelkie rekordy względem pierwszej. Polecam wszystkim! Technologia, ekologia i rowery.
Dobra robota :-)!