Zaangażowanie fanów, czyli Engagement Rate

Opublikowano 15 Lut 2011 w Internet

Czym jest Engagement Rate zapewne dobrze wiecie. Najprościej tłumacząc (a w zasadzie dokładnie) jest to ocena zaangażowania fanów na naszych FanPage’ach.

Na slideshare wyszperałem ciekawą prezentację frozenfrogs na temat wypomnianego wyżej wskaźnika ER. Można z niej wyciągnąć kilka interesujących kwestii (prezentacja jest na samym dole newsa). Napisałem o tym dlatego, ponieważ od dawna zastanawiałem się nad procentową wartością, jaką powinien osiągać Engagement Rate dla poszczególnych wpisów, abym mógł czuć odpowiednią satysfakcję oraz poczucie, że moje wpisy są interesujące, ktoś je komentuje i lubi. Jak zwykle z pomocą przychodzi Socialbakers, które przedstawiło własną wartość (uśredniony wynik ponad 9000 stron) ER, jaka powinna być odnotowywana na FanPage’ach na poszczególnych „pułapach fanowych”.

Podział:

Prosta konkluzja. Jeżeli ER jest niższy od 0,96% przy stronach do 10 tysięcy fanów, tzn. że nasze wpisy nie są do końca interesujące i absorbujące uwagę naszych fanów. Jak liczymy Engagement Rate?

Engagement Rate to procentowy wynik sumy interakcji (komentarze + „Lubię to!”) przez liczbę odsłon badanego wpisu. Przeanalizujemy poniższy przykład.

Liczba odsłon: 602. Interakcje: 3. ER = 3/602 * 100% = 0,50%

Wychodzi za mało. Ciekawe jak ER prezentuje się w Polsce. Może ktoś jest na tyle odważny, że chce się tym pochwalić? Czas rozliczać social ekspertów z Facebooka po ER?

Poniżej obiecana prezentacja.