Web Store wykosi reklamę u konkurencji?

Opublikowano 9 Gru 2010 w Google, Internet

Przeglądając sklepik Google (Google Chrome Web Store już online) natrafiłem na co najmniej 100 różnych aplikacji blokujących emisję reklam na stronach internetowych. Nie jest to jednak żadna nowość. Takich dodatków do Firefoksa jest prawdopodobnie sześć razy więcej. Moją uwagę przykuł jednak fakt, że niektóre z tych aplikacji (głównie do blokowania reklam na Facebooku) były polecane na głównej stronie sklepu CWS. Wyobraźmy sobie, że 120 milionów aktywnych użytkowników Chrome pobierze w najbliższym czasie takie rozszerzenia i zainstaluje je w swoich przeglądarkach. Auć.

Już teraz z AdBlocka w samym Firefoksie (zobacz statystyki wtyczki) korzysta, a tym samym blokuje reklamy ponad 750 tysięcy Polaków. Jeśli dodamy do tego kolejny milion z Chrome i kilkaset tysięcy z innych przeglądarek, to uzyskamy wynik ok 2-2,5 mln. Uwzględniając, że w Polsce jest ok. 16 mln Internautów, to łatwo obliczyć, że tradycyjna reklama nie dociera do 12,5-15% społeczeństwa.

Huh.