Volkswagen Street Quest – świetne wykorzystanie Google Street View

Opublikowano 4 Sie 2012 w Facebook, Geolokalizacja, Google, Grywalizacja, Niestandardy

Południowo-afrykański oddział Volkswagena w genialny sposób wykorzystał usługę Street View od Google do promocji własnego brandu. Wykorzystując Facebooka stworzono event Volkswagen Street Quest, który polega na wyszukiwaniu i oznaczaniu samochodów marki na mapach Street View w RPA.

Całość jest banalnie prosta. Wystarczy wejść na vwstreetquest.com bądź do aplikacji na FanPage’u, zarejestrować się za pomocą Facebook Connect i… grać. Zabawa polega na oznaczeniu jak największej ilości samochodów marki Volkswagen na mapach Street View w RPA. Wszystkie „piny” na etapie wybierania zwycięzców zabawy będą oczywiście weryfikowane.

Zobaczcie wideo:

Gra ma oczywiście kilka smaczków. Oprócz samej grywalizacji (więcej niżej), w czasie zabawy można m.in. posłuchać lokalnego radia :-). Osobiście rozwinąłbym całość o Pinterest. Fajnie by było, gdyby zdjęcia robione przez użytkowników trafiały do jednego miejsca (board) w serwisie Pinterest lub po prostu do profilu danego użytkownika.


Jeżeli chodzi o grywalizację to wykorzystano tu standardowe mechanizmy – odblokowywanie poziomów, questy. rankingi graczy, hall of game.

Najbardziej hardkorowi graczy oznaczyli już ponad 130 tysięcy samochód :-).

Pogratulować.