Volkswagen Beetle, outdoor i Augmented Reality

Opublikowano 25 Paź 2011 w Augmented / Virtual Reality, Mobile

Co zrobić, aby nasze outdoorowe, statyczne reklamy żyły? Wykorzystać potencjał Augmented Reality, tak jak to zrobił Volkswagen, realizując w Kanadzie kampanię Beetle Juiced Up.

Promocja nowego „bitla” (model 2012) w wersji outdoorowej w Toronto i Vancouver zawierała w sobie dodatkowy przekaz interaktywny w postaci animacji oraz video. Wystarczyło ściągnąć aplikację na iPhone’a, skierować smartfona na dowolną kreację i… podziwiać możliwości, które daje nam obecnie smartfon i Augmented Reality (rozszerzona rzeczywistość).

Mechanizm działania najlepiej pokazuje poniższy film:

Dla Polaków Augmented Reality to na razie wielka abstrakcja. Mocno eksperymentuje w tym kontekście AmRest Polska z marką KFC Polska, która do tej przeprowadziła coś podobnego na Facebooku oraz w wybranych restauracjach na terenie naszego kraju. Jakiś czas temu miałem również okazję przetestować ten sam mechanizm w tygodniku Tylko Piłka. O ile w wersji na Androida działało to bardzo płynnie, tak na mojej „czwórce” było znacznie gorzej.

Rozwiązanie z Augmented Reality jest o tyle fajne, bowiem nie wymaga ingerencji w kreację na poziomie produkcji. Animacje oraz video związane z rozszerzoną rzeczywistością można dodać w dowolnym momencie kampanii (wystarczy zmapowć wybrany fragment). Niestety, barierą wejścia jest posiadanie smartfonu, aplikacji oraz chociaż cząstkowej wiedzy, a może i wyobraźni :-).