Vodafone BufferBusters – kolejna gra miejska (AR + Geo + QR)

Czy można „wrzucić do jednego worka” geolokalizację, Augmented Reality, kody QR, social media (Facebook) oraz mobile? Można. Monterosa (specjaliści od takich akcji – pamiętacie MINI Gateway?) połączyli wszystkie najważniejsze trendy bieżącego roku w jednej grze miejskiej, w kampanii Buffer Busters przeprowadzonej dla niemieckiego Vodafone.

W kampanii wykorzystywano mapy do lokalizacji „potworów”, które można było podejrzeć w wyznaczonym miejscu tylko i wyłącznie za pomocą smartfona i aplikacji z opcją rozszerzonej rzeczywistości (z ang. Augmented Reality). Z kolei złapane potwory „wrzucano do skrzynki” po zeskanowaniu kodu QR, które dostępne były w salonach Vodafone na terenie Niemiec.

Ostatnią rolę odgrywał Facebook (social media), gdzie publikowały się wyniki oraz zdobywane odznaki (tzw. badges). Jak dla mnie bomba.

Całość w akcji możecie zobaczyć poniżej.

Więc ciekawych kejsów znajdziecie na monterosa.se/cases. Ostatnio pisałem również o akcji Citroëna – DS4SEEKERS – po prostu WOW, ale czy zadziała?.