Vitrue przejmuje GameThatGive (grasz=pomagasz)

Opublikowano 20 Lip 2011 w Gry i marketing, Social Games

Kojarzycie GameThatGive? Musicie! To start-up, który trzy lata temu założył Adam Archer (niegdyś software engineer w Apple) oraz Kris Goss – web developer. Ponowie postanowili połączyć „bezużyteczne klikanie w grach na Facebooku” z dobroczynnością. I tak powstało GameThatGive, w którym za poświęcanie swojego czasu w grach, fundacje charytatywne otrzymują określoną ilość gotówki. Za każdą minutę spędzoną w grach GTG, wyznaczona fundacja otrzymuje 10 centów od określonego sponsora, np. Pepsi, MasterCard czy Starbucks.


Co z tego ma sponsor? Po pierwsze – możliwość pokazania, że marka nie jest tylko i wyłącznie wielgachną korporacją nastawioną na zysk. Pomaganie jest trendi i ciepło odbierane przez konsumentów, czego nie trzeba raczej udowadniać. Po drugie? Fanów, nowych fanów. System bardzo chytrze wpływa na nasze zachowanie, wysyłając do nas po kilku sekundach gania, ot taki komunikat:


Podwójna kasa za lajka? Why not! Działa? Działa. Lepiej polubić i „mieć z głowy”, niż się później głowić. W ten sposób GameThatGive pozyskało już blisko 110 tysięcy dolarów na szpital St. Jude’s Research Hospital. Co ciekawe ze statystyk wynika, że średni czas w grach jednego gracza wynosi ok. 40 minut, co przekłada się na 4 dolary.

Po co o tym w ogóle napisałem? Hah. Okazuje się, że GameThatGive zostało kupione przez Vitrue, dużego gracza na rynku aplikacji i działań strategicznych w social media. W ten sposób marka zamierza poszerzyć swoje portfolio o działania w grach społecznościowych. Co się z tego urodzi? Zobaczymy. Jedno jest pewne – z większymi możliwościami i dostępem do rynku GTG wkracza do walki o gracza.

Poniżej wideo czym jest GTG: