Unilever angażuje za pomocą Augmented Reality

Opublikowano 15 Gru 2012 w Augmented / Virtual Reality

impulse
Ponad 4-metrowy LEDziak stanął w jednym z największych centrów handlowych w Buenos Aires, w Argentynie. W ten sposób, wykorzystując rozszerzoną rzeczywistość (AR), Unilever postanowił zaangażować potencjalne klientki wokół swojego produktu, dezodorantu Impulse.

Mechanizm działania niespecjalne nowatorski. Kobieta staje w wyznaczonym miejscu, psika swoje ciało dezodorantem i w tym samym momencie (real time; ach ta dzisiejsza technologia!) widzi na ekranie otaczające ją płatki wanilii (?). Nie mija chwila, a na ekranie pojawia się rycerz z kwiatami (niestety bez konia), fruwają baloniki i w ogóle panuje istna sielanka. Pięknie, user experience na najwyższym poziomie.

Podobnych akcji w tym roku było od groma (nawet w Polsce – PZU). Ilekroć patrzę na tego typu case study, mam nieodparte wrażenie, że to wszystko jest po prostu zbyt piękne. Nie mówię tu już o zawsze uśmiechniętym, robiącym fotki tłumie (tak, ustawianym), ale przede wszystkim o technologii.

Czy ktoś ma jakieś doświadczenie?