Tweet, Chat, Like and Drive – gra multiplayer połączona z mobile. Prowadzisz samochód? Nie pisz!

Opublikowano 13 Lut 2014 w Aplikacje, Gry i marketing, Mobile, Social Media

Social media and driving don’t mix!

Holenderskie Ministerstwo Infrastruktury i Środowiska (Ministry of Infrastructure & Environment) zaprasza do nowej gry społecznościowej Tweet, Chat, Like and Drive, będącej częścią kampanii przestrzegającej kierowców przez używaniem urządzeń mobilnych w trakcie prowadzenia samochodu.

Gra polega na rywalizacji ze znajomymi z Facebooka (lub innymi, aktualnie grającymi graczami) w „casualowym wyścigu samochodem” przez miasto. Jedną rękę kładziemy na klawiaturze, aby strzałkami sterować pojazdem w czasie gry, drugą – używając realnego smartfona tweetujemy – wysyłamy wiadomości i obrazki z Facebooka. Jak to działa? Synchronizacja!

Przed rozpoczęciem rozgrywki łączymy grę w przeglądarce z urządzeniem mobilnym. Synchronizacja odbywa się po przepisaniu dostępnego w grze kodu, który wklepujemy po wejściu na stronę tcld.nl/en/m (przez smartfona). Po co mamy tweetować i wysyłać wiadomości? Dla rywalizującego z nami gracza jest to główne utrudnienie na trasie (z nieba spadają hashtagi, zdjęcia i wiadomości, które rywal musi omijać w czasie gry).

Gra dobitnie pokazuje jak ułamek sekundy (poświęcony smartfonowi) może wpłynąć na wydarzenia na trasie. Polecam to doświadczenie, bo naprawdę można się zdziwić. Za pierwszym razem zaliczyłem kilka kraks, mimo iż na smartfona patrzyłem przez raptem kilka sekund… jednym okiem.

Poniżej spot promujący akcję:

Fajnym aspektem kampanii jest również podsumowanie, które każdy gracz otrzymuje po zakończeniu rozgrywki. Można się z niego dowiedzieć ile wysłałeś/aś wiadomości, jaki fragment trasy przeoczyłeś/aś i ile czasu poświęciłeś/aś na używanie smartfona.

W moim przypadku wyglądało to tak:

tcld2

Przerażające! Jeszcze raz polecam wypróbować, świetne doświadczenie.

Kampanię przygotowała agencja N=5.