Toyota Social Network Racer – społecznościowa ścigajka

Opublikowano 26 Paź 2011 w Advergames, Facebook, In game ads, Social Media

Raptem wczoraj wspominałem o niestandardowej promocji nowego „bitla” od Volkswagena, a już dzisiaj kolejne „wow”. Toyota rozpoczęła promocję konceptu Toyota FT-86 II przy użyciu trójwymiarowej gry reklamowej na Facebooku. Oczywiście ścigajki.

Toyota Social Network Racer nie jest jednak zwykłą grą reklamową. Po pierwsze – gra jest stworzona w 3D (technologia flash), po drugie – jest mocno rozbudowana. Wirtualni kierowcy mogą rozwijać swoje samochody za punkty, które zdobywają osiągając odpowiednie wyniki w grze. Uzyskane czasy pozwalają również zdobyć trofea, tzw. achievements.

Największym funem są jednak trasy, które tworzą się z naszych polubionych FanPage’y i/lub znajomych. Układ toru, po którym będziemy się poruszać przyjmuje kształty z naszej nazwy (patrz niżej – social360), z kolei na samej trasie wyświetlane są różne informacje oraz zdjęcia. Całość jest zaciągana oczywiście z Facebooka. Gra łączy w sobie advergames, social games oraz reklamę dynamiczną (in-game-ads).


To oczywiście nie koniec. Jako, że w grze istnieje cała masa rankingów, Toyota postanowiła zorganizować mistrzostwa, tworząc Toyota Championship #1. Zwycięzca turnieju poleci w nagrodę na Tokyo Motor Show 2011, by osobiście zobaczyć model koncepcyjny Toyota FT-86 II.


Mistrzowskie są avatary fanów w tunelu :-). Gra otwiera się w trybie pełnoekranowym.

Dla mnie szacun. Polecam przetestować osobiście.