Totalny miszmasz z Sochi 2014 (real-time)

Opublikowano 8 Lut 2014 w Internet, Marketing wirusowy, Mobile, Social Games

Wczorajszego dnia rozpoczęły się XXII Zimowe Igrzyska Olimpijskie. Ceremonia otwarcia igrzysk – jakby Sochi mało się dostało przed startem imprezy – nie odbyła się bez incydentów. W czasie trwania uroczystości nie zadziałał mechanizm otwarcia jednego z pięciu płatków śniegu, który docelowo miał się zamienić w kółko olimpijskie. Jak już część zauważyła, śnieżynka do złudzenia przypomina logo koncernu naftowego BP.
Szkoda, że marka tego nie wykorzystała w swoich kanałach społecznościowych.

Niniejszym postem (na bieżąco aktualizowanym) chcę zebrać wszystkie ciekawe akcje, informacje, memy, pomysły, aplikacje, po prostu wszystko co fajne i zostało wykorzystane w związku z igrzyskami. Jeśli znalazłeś/aś coś ciekawego, napisz do mnie na Twitterze, Facebooku lub w komentarzach poniżej.

Najnowsze (zawsze na górze):

Norwegia i Kanada bojkotują rosyjską ustawę zakazującą propagowania homoseksualizmu
Najpierw do akcji wkroczyli Kanadyjczycy, wypuszczając materiał, w którym dwójka saneczkarzy przytula się w rytm piosenki „Don’t You Want Me” zespołu Human League, co kontekstowo pasuje do trwających obecnie igrzysk w Sochi.

Następnie do akcji ruszyli Norwedzy. Spot – mniej olimpijski – również nawiązuje do sportu, a biorą w nim udział norwescy sportowcy, m.in. Edward Strand (slalom gigant) czy Sune Wentzel (frisbee).

Dwójka jest nad wyraz oczywista.

Liverpool gratuluje Stochowi na Twitterze
FC Liverpool, którego fanem jest Kamil Stoch, pogratulował naszemu mistrzowi olimpijskiemu na Twitterze.

Złoty Stoch prosto z Instagramu
Stochi 2014 :-).

Kolejny olimpijski spot Platige Image dla BBC
Kolejny spot reklamowy przygotowany przez Platige Image dla BBC. Pierwszy możecie zobaczyć tutaj.


Kto zdobył modele? Ile? Wszystko na mapie świata
Fajna interaktywna mapa z możliwością filtrowania danych.

AirBnB wykorzystuje „problemy hotelowe” w Sochi
Serwis oferujący noclegi w wyjątkowych miejscach, sprytnie wykorzystuje popularny hashtag i tweety dziennikarzy do zaoferowania swoich miejsc. Więcej tutaj. Przykładowe odpowiedzi marki AirBnB na Twitterze poniżej.

Przetłumacz tweeta na rosyjski
Serwis OneHourTranslation (coś jak polskie TurboTlumaczenia.pl) oferuje na Twitterze darmowe tłumaczenie tweetów z angielskiego na rosyjski. Wystarczy zaćwierkać do @OHT, aby do godziny otrzymać przetłumaczony tweet. Igrzyska w Sochi zobowiązują do ćwierkania po rosyjsku :-). Ciekawe opcja promocji swojej usługi.
Zdjęcia z igrzysk w czasie rzeczywistym
Streaming zdjęć z igrzysk w Sochi w czasie rzeczywistym od NYT – Photo Firehouse.

Sochi Mobile
Nie ma opcji, aby w dzisiejszych czasach jakiekolwiek impreza sportowa nie miała oficjalnej aplikacji mobilnej. W przypadku Sochi jest to aplikacja z wynikami (Sochi 2014 Results – iOS/Android/WP) oraz przewodnik Sochi 2014 Guide.

Dla Polaków istotną aplikacją będzie również TVP Stream (iOS/Android), w której możemy śledzić wydarzenia sportowe na żywo (streaming).

O innych aplikacjach poświęconych Sochi 2014 przeczytacie na Brief.pl – Mobilne Igrzyska.

#SochiProblems
Na Twitterze i Facebooku powstało mnóstwo stron/kont na temat problemów w Soczi. Największe gromadzą blisko 300 tysięcy followersów.

Swoje pięć minut ma również hashtag #SochiProblems.