Top 20 branży FMCG w Polsce

Opublikowano 15 Lut 2011 w Statystyki

Socialbakers opublikował wczoraj raport na temat światowych brandów z sektora FMCG (Fast moving consumer goods). Niekwestionowanym liderem jet Coca-Cola, która dotychczas zgromadziła ponad 22 milionów fanów.  W 2010 roku Coca-Cola zyskiwała czterech fanów na sekundę (dane z [infografika] Facebook w liczbach – rok 2010).

A jak jest w Polsce? Przygotowałem krótki raport z poczynań polskich marek FMCG. Pod uwagę wziąłem artykuły spożywcze, kosmetyki oraz chemię gospodarczą. Liczba w nawiasie wskazuje procentowy wzrost (lub spadek) względem ubiegłego miesiąca. Chodzi oczywiście o fanów.

Top 20 branży FMCG w Polsce:

Miejsce numer jeden dla Danio. Mały Głód systematycznie zdobywa nowych fanów. FanPage zasilają dwie aplikacje, konkursowa i „Łap głodofana”. Nie jest zmieniony design (na nowy) strony.

Największy progress zaliczyły marki: Tyskie (dzięki aplikacji Tyski Otwieracz), Desperados Polska (dzięki Tuning Butelki) oraz Kit Kat Polska (aplikacja walentynkowa). W piwnych przypadkach z aplikacji korzysta blisko 20 tysięcy użytkowników miesięcznie. Zamieszanie wokół Belvedere i Dijona dobrze wykorzystał FanPage wódki Sobieski. W pierwszej dwudziestce mamy aż sześć marek alkoholowych. Za dużo pijemy? :-)

Jestem pod wrażniem FanPage’a mrożonej herbaty (tak, chodzi o nazwę). Z kolei Warka jako jedyny FanPage z dwudziestki nie ma ustawionego przyjaznego username’a. SEO ftw.

Poniżej tabelka z liczbą aplikacji (działających stricte na platformie Facebooka), designem (stary/nowy) oraz liczbą fanów pozyskiwaną przez FanPage w skali tygodnia (przez okres ostatniego miesiąca).

Ciekawe. Tylko trzy strony z dwudziestu zdecydowały się na przejście do nowego layoutu. Reszta czeka i spogląda. Ostateczne i oficjalne przejście do nowego dizajnu nastąpi 1 marca 2011 roku. U wszystkich.

Najbardziej rosnącym FanPage’m w ostatnim miesiącu jest Kit Kat Polska.

Świat:

via Socialbakers