Timeline dla marek na Facebooku pod koniec tego miesiąca?

Opublikowano 16 Lut 2012 w Facebook, Social Media

Wszystko wskazuje na to, że znienawidzony przez Polaków na Facebooku Timeline, już niebawem obejmie swoim zasięgiem również profile marek (FanPage). Kiedy? Prawdopodobnie 29 lutego, podczas konferencji Facebook for marketers.

Timeline (oś czasu) to zupełnie nowe wyświetlanie i przeglądanie profili użytkowników w serwisie, które Facebook wprowadził we wrześniu ubiegłego roku (od grudnia dostępne dla wszystkich użytkowników). Nowy format umożliwia między innymi dodanie nowego, bardzo dużego covera (zdjęcia w tle), które dla marek będzie bardzo wartościowe. Dla przykładu: FanPage, który posiada ok. pół miliona fanów generuje ok. 150 tysięcy odsłon tablicy w ciągu miesiącu. Dodając cover (grafikę o maksymalnych wymiarach 850×320) mamy kampanię o cennikowej wartości rzędu 15 tysięcy netto. Fajnie, prawda? Należy także pamiętać, że Timeline powinien zwiększyć liczbę odsłon samej strony marki na Facebooku.

Poniżej kilka przykładów nowych FP (Red Bull i Coca-Cola):


Więcej przykładów znajdziecie na Mashable.

Czy kierunek jest słuszny? Patrząc na ostatnie kroki, które poczynił w tej kwestii twitter (zobacz nowe konto Coca-Coli na twitterze) – prawdopodobnie tak. Jedno jest pewne – będziemy się uczyć większości od nowa :-).