Tesco podbiło social media oraz YouTube

Opublikowano 25 Paź 2011 w Facebook, Social Media, YouTube

Jesień należy do Tesco. Bez wątpienia. Sieć supermarketów rodem z Wielkiej Brytanii podbiła serca polskich Internautów na Facebooku oraz w serwisie YouTube. Odważnie przyznam, że ostatni miesiąc w wykonaniu Tesco (Pride&Glory Interactive, Grupa Heureka, Adv.pl – jeśli kogoś pominąłem to przepraszam) pretenduje do kampanii roku w SM i video.

Na sukces Tesco składają się trzy składowe:

  • FanPage Eskperci Tesco (55k fanów) – prowadzony od końca września. W ciągu miesiąca zdobył ponad 50 tysięcy fanów, z których ponad połowa (27.085 talking about this) mówi o Tesco na Facebooku. Cyferki, cyferkami, ale naprawdę warto zwrócić uwagę na sposób prowadzenia FanPage’a – olbrzymia ilość contentu (grafiki, video – kolorowo, FP żyje), fajne zakładki produktowe oraz posty dotyczące głównego bohatera – Henia.
  • Aplikacja Henio śpiewa (http://heniospiewa.pl/) – wykorzystanie danych (informacji, zdjęć, statusów) z Facebooka w interaktywnych kreacjach jest znane od bodajże 2 lat. Nie jest czymś nowym, ale Tesco jako pierwsze w Polsce zrobiło to porządnie, z humorem i bardzo dobrze. Z samej aplikacji, która była już zalążkiem virala z racji sporej ilości publikowanych postów po zobaczeniu kreacji, skorzystało ponad 30,000 użytkowników.
  • Nieemitowana reklama Tesco na YouTube – idealne case study obrazujące jak wpakować „mema” do reklamy i zrobić z tego viral. W 4 dni nieemitowana reklama Tesco, w której przebrany za batmana Henio wciela się w postać księdza Natanka (Natan3kBatmanek) zanotowała ponad 1 milion wyświetleń. Spot jest udostępniany w zasadzie wszędzie. Od Facebooka po zwykłych użytkowników, idąc przez strony fanowskie (nawet nie związane w jakikolwiek sposób z marką), a kończąc na darmowych emisjach w stacjach radiowych (np. Radio Zet). Naprawdę: viral – wiedz, ze coś się dzieje!

Screen z aplikacji:


Nieemitowana reklama Tesco:


Gratulacje dla każdego kto maczał w tym palce! Brawa dla Tesco za odwagę.