Tabex – You’re doing it wrong – kod QR w reklamie TV

Opublikowano 13 Lut 2013 w Kody QR, TV

Na grupie mobile na Facebooku pojawiła się reklama telewizyjna marki Tabex, która jako jedna z pierwszych w Polsce postanowiła wykorzystać w spocie kody QR. Wszystko fajnie, ale…

Tabex! You’re doing it wrong!

O ile podobne praktyki sprawdzają się w USA (i są w miarę częste), tak w Polsce z uwagi na jakość obrazku (nie każdy posiada duży telewizor obsługujący HD) może być problem podczas skanowania tego dość małego kodu QR umieszczonego w lewym górnym rogu ekranu. Osobiście zrobiłbym go znacznie większym.

Kolejną bolączką w tym przypadku (w zasadzie porażką) jest samo działanie kodu QR. Po pierwsze zamieszczony QR w żaden sposób nie jest trackingowany, co oznacza, że nie wiadomo ile spot wygenerował zeskanowań (post-buy). Do drugie – nie rozpoznaje urządzenia skanującego i kieruje zawsze w to samo miejsce, czyli do aplikacji mobilnej w Google Play (z opisu obok kodu wynika, że aplikacja dostępna jest również na iPhone’a). Jak wiadomo obie aplikacje można było „pożenić” w jednym kodzie wykorzystując odpowiedni mechanizm.

Plus za odwagę. Minus za wykonanie.