T-Mobile zamierza blokować reklamy mobilne

Opublikowano 5 Paź 2011 w Mobile

T-Mobile ma gotowy system blokowania reklam na stronach internetowych, które wyświetlane są w Waszych telefonach. Taką informację podał prezes T-Mobile na specjalnej konferencji, która odbyła się niedaleko Kielc. Według Miroslava Rakowskiego – to zgodne z polskim prawem.

T-Mobile zamierza blokować reklamy na stronach internetowych, które dostarczają content, np. gazeta.pl, argumentując to zmniejszeniem przesyłu danych, co wiąże się z mniejszymi rachunkami za internet mobilny ze strony ich klientów. Nie wiem czy to mocny argument w perspektywie rozwijających się nowych technologii, takich jak LTE czy darmowy WLAN.

Interesujące jest również, co zamierza blokować T-Mobile? Display? Nie wyobrażam sobie, że T-Mobile wycina artykuły sponsorowane czy linki tekstowe. Ingerowanie w treść wydawcy jest – moim skromnym zdaniem – naruszeniem prawa autorskiego. Zabawnym faktem jest również stwierdzenie, iż T-Mobile pozwoli świecić reklamy tym wydawcom, którzy… za to zapłacą. Wydaje mi się, że nikt normalny (przy obecnym ruchu mobilnym w Polsce) nie zapłaci za to ani grosza.

Z drugiej strony mówi się o tym, że T-Mobile da użytkownikom możliwość wyboru – witryny bez reklam lub/oraz witryny z reklamami. Takie rozwiązanie funkcjonuje już w normalnym, przeglądarkowym internecie. Nazywa się AdBlock.

[za GSMonline.pl]