Sprytny Lidl ze słabym kodem QR

Opublikowano 8 Lut 2013 w Kody QR, Mobile, Outdoor

qr Przejeżdżając wczoraj przez Plac Zawiszy w Warszawie (zresztą jak co dzień) moją uwagę przykuł „czysty” citilight na przystanku tramwajowym. Czysty w sensie: bez kreacji, ale za to z dużym kodem QR na środku.

Jak możecie się domyślić, tajemniczy QR musiał „przelecieć” przez mojego smartfona. Niestety, bez szału. Zawartością był link do aplikacji Lidl Polska w App Store, który z uwagi na skanowanie „s-trójką” był dla mnie zupełnie bezwartościowy.

To co dziwi jednak najbardziej to zastosowanie kodu QR bez żadnego trackingu, co jest jednoznaczne z brakiem danych na temat ilości zeskanowanych kodów. Bardzo dziwne, wystarczyło bowiem użyć prostej platformy do przeprowadzania dynamicznych kampanii w oparciu o kody QR i technologię zbliżeniową NFC (kryptoreklama :P).

Dla porównania dwa przystanki dalej „wisi” zielony citilight Knorra, również zachęcający do zeskanowania kodu QR. Tutaj jednak (chociaż sama zawartość to zaledwie FanPage) zrobiono proste przekierowanie z adresu tegomitrzeba.pl/qr, które mam nadzieję, że zawiera skrypt zliczający odsłony lub kliknięcia.

knorr
Moim wczorajszym faworytem okazał się jednak kod QR na reklamie filmu „LOT” w Złotych Tarasach.