SocialVibe – cost per engagement

Opublikowano 1 Sie 2011 w Facebook, Gry i marketing, In game ads, Social Games

Coraz większa liczba marketerów i media plannerów dostrzega potencjał reklamowy w grach społecznościowych na Facebooku. To zasługa między innymi nowych form dotarcia i modeli rozliczeń, jak choćby cost per engagement (zaangażowanie gracza), które oferuje SocialVibe, sprzedawane w Polsce przez AdAction. Jak to działa i dlaczego to takie fajne?

Dlaczego warto?

Po pierwsze – nasza marka pojawi się w najbardziej obleganych grach społecznościowych na Facebooku – FarmVille, CityVille, Cafe World, FrontierVille, Mafia Wars, PetVille, Vampire Wars (łącznie 285 mln graczy na całym świecie). W Polsce według oficjalnych danych SocialVibe jest to ok. 6 mln aktywnych graczy miesięcznie.

Po drugie – gracze spędzają ponad 40 min dziennie w grach społecznościowych i są gotowi poświęcić nawet 3 minuty na brand reklamodawcy w zamian za zdobycie waluty w grze w którą grają (dzięki walucie gracz może kupić wirtualne dobra).

Po trzecie – ciekawy format. Nawet 750×500.

Po czwarte – dotarcie do konsumenta z 100% precyzją. Konsument samodzielnie inicjuje interakcję, sam się określa (wiek, płeć, miasto, itd.), a system automatycznie serwuje mu właściwe interakcje (adekwatnie to tego kim jest odbiorca).

Jak to działa?

Za odpowiednie zaangażowanie w akcję marki (np. odsłona filmu na YouTube, rejestracja w serwisie, wymiana kodu na film) gracz otrzymuje wirtualną gotówkę do wydania w swojej grze. Cała akcja dzieje się w warstwie, bez konieczności wychodzenia z gry.

Poniżej mechanizm działania (Coca-Cola jest czysto poglądowo).


Modelem rozliczeń jest cost per engagement, czyli koszt za zaangażowanie gracza, które liczony jest w momencie uruchomienia brandowanej warstwy klienta. Amerykańskie kejsy (m.in. Toy Story 3 i FarmVille) potwierdzają skuteczność tego rozwiązania. W przypadku Toy Story 3, aż 30% użytkowników wyraziło chęć zakupu biletu do kina online [case study].

Kilka danych:

Huh! Kto pierwszy w Polsce? Zapraszam do kontaktu!