Skoda Fabia wykorzystuje eye-tracking w kampanii reklamowej Fight For Attention

Opublikowano 21 Lut 2015 w Niestandardy, User Experience

Nie wiem czy to pierwsza, ale na pewno jedna z pierwszych kreatywnych kampanii reklamowych wykorzystujących eye-tracking.

Mowa o kampanii Fight For Attention, która śledzi ruch gałek ocznych za pomocą kamery internetowej podczas oglądania 90-sekundowego wideo (podzielonego na pół, tzw. split-screen) prezentującego nowe modele Skody Fabia. Tuż po zakończeniu oglądania aplikacja publikuje wyniki na temat tego, który z modeli bardziej przyciągnął naszą uwagę oraz czy zauważyliśmy dodatkowe obiekty w filmie.

Cała zabawa rozpoczyna się od kalibracji kamery, która muszę przyznać działa bardzo fajnie i dla wielu będzie niezłym zaskoczeniem i ciekawym doświadczeniem. Poniżej zamieszczam wideo, aczkolwiek zdecydowanie polecam przetestować osobiście tutaj.

W moim przypadku wyszło: WHITE 77% :-). Oczywiście zdaję sobie sprawę, że tego typu badania-akcje należy traktować z przymrużeniem oka. Mimo wszystko ciekawa próba.