Ray-Ban strollował Instagram i obkleił szyby w tramwajach, tworząc naturalne filtry dla zdjęć #nofilterjustrayban

Opublikowano 29 Sie 2013 w Instagram, Mobile, Niestandardy, Outdoor

Amaro, Mayfair, Rise, Hudson, Valencia… ach! Dla niewtajemniczonych to nazwy filtrów w najpopularniejszej, a na pewno najdroższej aplikacji mobilnej ostatnich miesięcy – Instagram. Proces „przepuszczania” zdjęć przez filtry stał się tak popularny (zresztą to core tej aplikacji i motor napędowy), że niektórzy postanowili to skrzętnie wykorzystać. Mam tu na myśli belgijski oddział DDB, który dla swojego klienta, marki Ray-Ban, przygotował niestandardową kampanię w outdoorze wykorzystującą przy okazji mobile.

W trzech największych miastach Belgii (Bruksela, Antwerpia, Gandawa) przeprojektowano łącznie 8 tramwajów, w taki sposób, aby szyby pojazdów przypominały kolorowe soczewki znane z okularów Ray-Ban. W ten sposób uzyskano „naturalne” filtry, które na zdjęciach wyglądają bardzo podobnie do tych z Instagramu. Całej akcji „Ray-Ban Test-Drive Trams” towarzyszy oshashowane hasło #nofilterjustrayban, które idealnie odzwierciedla o co chodzi w całej kampanii. Galerię zdjęć można śledzić na stronie nofilterjustrayban.com/nl oraz oczywiście w sieciach społecznościowych.

Wideo promujące akcję:

Wybrane zgłoszenia wyłapane na Instagramie:

Akcji oczywiście towarzyszy konkurs, co tydzień do wygrania „Suprise pack”. A tak wygląda tramwaj:

Ray-Bantram

DDB mnie podnieca.