Przycisk Share? Funkcja streamowania również w grach mobilnych dzięki Everyplay

Opublikowano 11 Lut 2014 w Mobile, PlayStation

Gdy kilka miesięcy temu Sony pokazało czwartą wersję konsoli PlayStation, a wraz z nią odświeżonego DualShocka z nową funkcją Share, byłem dość sceptycznie nastawiony do całego pomysłu. Osobny fizyczny przycisk na padzie poświęcony streamowaniu rozgrywki? Szok! Oczywiście byłem świadomy jaki w tym drzemie potencjał, w końcu na streamowaniu gier (np. League of Legends) czy kręceniu letsplayów (na YouTube prawie 4 mln materiałów) można całkiem nieźle zarobić. Poza tym jak widać po ilościach, ludzie chcą to po prostu robić, a PlayStation dało im do tego niesamowite narzędzie.

Po krótkiej zabawie z przyciskiem Share śmiało twierdzę, że był to strzał w dziesiątkę. Sam nagrałem kilka wideo i wrzuciłem parę screenów do serwisów społecznościowych. Zresztą wystarczy podpatrzeć co się dzieje pod hashtagiem #PS4Share na Twitterze bądź Facebooku (nowy post dosłownie co kilkadziesiąt sekund). A wygląda to mniej więcej tak:

Do grona PeCetowców i konsolowców dołączają właśnie (na dobre!) mobilni gracze. Wszystko dzięki usłudze Everyplay, która – mimo iż działa na rynku już od jakiegoś czasu – debiutuje właśnie na Androidzie. Usługa pozwala nagrywać rozgrywki przeprowadzone na smartfonie i publikować je w sieciach społecznościowych. Poza samą rozgrywką można nagrać swoje zachowanie (twarz, głos) za pomocą kamery umieszczonej z przodu urządzenia.

Wszystkie nagrania trafiają od razu do katalogu na stronie everyplay.com. Niestety, usługa ma pewne ograniczenia. Streamować rozgrywkę można jedynie z gier, w których deweloperzy wdrożyli (darmowe) SDK. Cała usługa jest darmowa zarówno dla wydawców, jak i użytkowników.

Gdzie pieniądze? Everyplay monetyzuje powierzchnię w grach za pomocą materiałów wideo. Są to krótkie spoty reklamowe, które reklamują – tylko i wyłącznie – inne gry, osiągając w ten sposób wysoki eCPM i zadowolenie samych graczy. System pozwala się również rozliczać w CPI (za instalację).

Wydaje mi się, że warto korzystać z możliwości Everyplay, chociażby dlatego, że streamowanie rozrywki i dzielenie się nią w sieciach społecznościowych napędza w naturalny sposób dodatkowych graczy. To także świetne narzędzie do przeprowadzania konkursów opartych o grę i social media.

Przekonałem? Daj znać jak wdrożysz u siebie :-)!