Prosta i genialna akcja na Instagramie prosto z Polski #OddajSerce #GiveYourHeart

Opublikowano 24 Mar 2015 w Instagram

Oddaję wirtualne serce!

Od zawsze powtarzam, że najprostsze rozwiązania są najlepsze. Do takich bez wątpienia należy #OddajSerce (#GiveYoutHeart) akcja kampanii społecznej Dawca.pl – Bądź świadomym dawcą narządów, której pomysłodawcą jest agencja Projekt PR.

Kampania zachęca do oddawania wirtualnych serc poprzez zrobienie i wrzucenie do sieci zdjęcia z hashtagiem #OddajSerce. Otagowane w ten sposób zdjęcia trafiają następnie do aplikacji, na wspólne zdjęcie serca na stronie dawca.pl/oddajserce. Największym smaczkiem kampanii jest wykorzystanie natywnej funkcji Instagrama – polubienia, które w przypadku tej usługi jest przedstawione jako serduszko.

Zrobienie zdjęcia w odpowiedniej pozie – z wyciągniętą ręką, i opublikowanie w aplikacji Instagram, wskazuje na przekazanie serca drugiej osobie.

Polecam polubić moje zdjęcie na Instagramie i zobacz jaki będzie efekt. Naprawdę proste i fajne! :-)

Do tej pory aplikacja „zaciągnęła” z sieci ponad 1000 zdjęć i wygenerowała spore zasięgi w social mediach (na początku lutego był dzień, gdzie zasięg przekroczył ponad 1,1 mln osób – tego nie wiecie ode mnie!).

Na koniec dodam, że akcja wystartowała 25 stycznia, w przeddzień Ogólnopolskiego Dnia Transplantacji i obejmowała również wydarzenia lokalne, tj. na Dworcu Centralnym w Warszawie (25 stycznia), na Dworcu Głównym w Krakowie (7 lutego) i we Wrocławiu (14 lutego) zachęcano do zrobienia sobie zdjęć w fotobudce z narządami (serce, płuca, nerka, wątroba) i umieszczenia ich z hashtagiem #oddajserce w sieci.

Gratulacje!

Zdjęcie: dawca.pl