Polsat stawia na Facebook. Tylko muzyka wygrywa

Opublikowano 7 Mar 2011 w Internet

Pierwszy weekend marca minął w naszym kraju pod znakiem debiutów programów muzycznych z kategorii „talent show”. Do walki o widza stanęła Telewizja Polska z programem „Bitwa na głosy”, Polsat z „Must Be the Music. Tylko muzyka” oraz TVN z „X Factor”. Każdy z programów od samego początku zyskał swoich zwolenników, jak i przeciwników.

W bitwie o fanów prowadzi Tylko muzyka, dla której Facebook jest bardzo ważnym elementem całości i świetnym kanałem komunikacji. FanPage Tylko muzyka to nie tylko systematycznie dodawane informacje, ale i dostępna aplikacja dzięki której fani mogą głosować na swoich kandydatów. W premierowy weekend „Tylko muzyka” pozyskała niespełna 40 tysięcy nowych fanów. Za działania na Facebooku opowiada Redefine Sp. z o.o..

Zdecydowanie gorzej jest w przypadku X Factor i Bitwy na głosy. Obie strony pozyskały w czasie minionego weekendu nieco ponad 2 tys. fanów. Stacja TVN „pozyskała” również kilku zbulwersowanych przeciwników, którym rzekomo usuwano komentarze na FanPage’u X Factor (w ten sposób narodził się protest – X Factor precz z cenzurą!)

W chwili obecnej prowadzi Tylko muzyka (blisko 90k fanów). Drugie jest X Factor Polska (~7k), a trzecie Bitwa na głosy TVP (~6.5k).

Wykres (źródło: facead.pl).

Facebook dla Polsatu. A jak z oglądalnością przed telewizorami? Zupełnie odwrotnie.