Policja w Australii szuka zaginionych za pomocą prerolli na YouTube

Opublikowano 30 Sie 2013 w Case study, Niestandardy, Social Media, YouTube

Policja miewa czasem świetne pomysły. W Polsce do takich można zaliczyć stworzenie gry reklamowej opartej o mechanizm memory pod nazwą The Most Wanted, polegającej na zapamiętywaniu twarzy osób poszukiwanych przez policję. W wyniku tej akcji w ciągu 4 pierwszych tygodni trwania kampanii liczba aresztowanych wzrosła o 17%, a sami użytkownicy zgłosili ponad 200 raportów. Wideo promujące akcję zamieszczam na samym dole posta.

Nieco inaczej wyglądała kampania w wykonaniu policji w Australii. Tamtejsi stróże prawa postanowili skupić się nie na kryminalistach, ale na osobach zaginionych. Do tego celu wykorzystano YouTube oraz… prerolle (reklamy, które pojawiają się przed załadowaniem właściwego contentu wideo), a także geotargetowanie. W ramach YouTube wyemitowano specjalny preroll ze zmodyfikowanym przyciskiem „Pomiń” (reklamę).

Po upływie 5 sekund (w czasie których na ekranie pojawiało się zdjęcie i metryczka zaginionego) użytkownik odpowiadał na pytanie (w zasadzie CTA) za pomocą dwóch przycisków: NO I HAVEN’T, który działał jako „Pomiń reklamę” lub YES I HAVE, który odsyłał do formularza kontaktowego. Aby poprawić efektywność akcji, prerolle były geotargetowane na odpowiednie obszary geograficzne. W ciągu pięciu dni wyemitowano ponad 1.2 miliona odsłon, co przełożyło się na 238 kliknięć w button „YES I HAVE”.

Zobacz Missing Person Pre-roll:

Za kampanię odpowiada VML Australia.

Dla przypomnienia wideo promujące The Most Wanted:

Lubię to!