PlayStation Vita – pierwsze wrażenie

Opublikowano 23 Lut 2012 w Gry i marketing

Jako geek, gadżeciarz i generalnie fan PlayStation, musiałem nabyć ich nową przenośną konsolę – PS Vita. Już na wstępie popełniłem najbardziej epicki fail na świecie – nie zakupiłem karty pamięci, bez której konsola jest w zasadzie bezużyteczna.

Pierwsze wrażenia są jak najbardziej pozytywne. Konsola jest naprawdę duża (nie widać tego po zdjęciach w Internecie) oraz posiada czysty i równie duży ekran dotykowy, który przy okazji – działa bardzo płynnie (o co się martwiłem).

Porażką – z punktu widzenia użytkownika iPhone’a – jest brak wbudowanej pamięci do zagospodarowania przez użytkownika, chociażby 2GB. Fajnie, że SONY stworzyło cały ekosystem produktów, ale podejrzewam, że takich Kowalskich (jak ja :P) z obecnie leżącą na kredensie (bezużyteczną) PS Vita jest wielu. i będzie wielu. W końcu nie każdy musi być specem do gier, czytać nowinki i pamiętać o zakupie memory card :-).

Moja godzinna zabawa z Vitą pozwoliła także wyciągnąć pewne wnioski na temat UX oraz możliwości technicznych konsoli. Vita, która jest stosunkowo lekka (początkowo miałem wrażenie, że trzymam w rękach jakąś chińską zabawkę), ma średniej jakości aparat/kamerę. W zasadzie jeżeli zamierzacie robić jakieś zdjęcia (lub nagrywać filmy) to proponuje się przesiąść na średniej jakości smartphone. Efekt powinien być zdecydowanie lepszy. Oczywiście nie jest to jakiś wielki minus, w końcu to konsola stworzona do gier.

User experience jest całkiem przyjemny, a samo poruszanie się chodzi bardzo płynnie. Nie wiem jak jest w przypadku gier, ale przekonam się o tym już na dniach.

Tylko kurier przywiezie kartę :-).