Oslo przypomina o segregowaniu śmieci (organicznych) wykorzystując Instagram i #foodporn

Opublikowano 25 Paź 2013 w Instagram, Mobile, Niestandardy

Norweskie Saatchi przygotowało świetną kampanię społeczną dla stołecznego Oslo, wykorzystując do tego celu trend, który zapoczątkowali użytkownicy na Instagramie, tj. robienie zdjęć konsumowanego przez siebie jedzenia (tzw. #foodporn).

Do akcji zaproszono także Idę Skivenes, która na Instagramie tworzy z jedzenia istne dzieła sztuki, zresztą zobaczcie sami @idafrosk (ponad 160k obserwujących).

Stolica Norwegii jest miastem mocno pro-ekologicznym. Tylko w samej komunikacji miejskiej funkcjonuje kilkadziesiąt pojazdów wykorzystujących biopaliwa (na jednej skórce z banana autobus przejeżdża 12 metrów!).

Celem kampanii było nawiązanie do trendu (robienia fotek przed jedzeniem) i przypomnienie co się powinno robić z resztkami, które zostają po zjedzeniu. W taki dość delikatny sposób zakomunikowano, że resztki powinno się wyrzucać do specjalnych zielonych worków (z norweskiego: grønnpose, czyli po angielsku green bag). Słowo to zostało oficjalnym hashtagiem kampanii, na którym obecnie „wisi” ponad 4000 zdjęć.

Za każde wrzucone zdjęcie na Instagramie autobus przejeżdżał dodatkowe 20 metrów. W ten sposób udało mu się przebyć ponad 50 km. W czasie trwania kampanii na użytkowników czekały specjalne nagrody. Więcej informacji znajduje się na stronie, niestety po norwesku :-).

Sama kampania była mocno wspierana w innych kanałach, np. w kinie za pośrednictwem reklamówki…

…czy na interaktywnych citylightsach.

Kreacje pojawiły się także w prasie i samej komunikacji miejskiej.

Grnnpose_trikk_1_905

-grnnpose_print_905px_905

Na koniec dwie fotki od Idy.


Świetne!