Opowiadanie historii w social mediach – Facebook Canvas i Twitter Moments

Opublikowano 13 Lut 2016 w Facebook, Mobile, Snapchat, Twitter, User Experience

Jeszcze 3-4-5 lat temu miarą sukcesu w social mediach były lajki. FanPage z największą liczbą lajków był uznawany za najlepiej prowadzony, z najlepszą strategią i pomysłami. Morderczy wyścig dobiegł jednak końca, a nowym wyznacznikiem superowatości stało się zaangażowanie, dwadzieścia osiem wskaźników z Sotrendera i generowanie lolcontentu. Dni mijały, a Facebook coraz bardziej przykręcał śrubę majstrując przy zasięgach, zmuszając tym samym marki do przeznaczania jeszcze większych budżetów na posty sponsorowane i pozostałe jednostki reklamowe. W końcu dobrze jest dotrzeć do swoich klientów fanów, o których tak długo się zabiegało.

W 2016 roku marki otrzymują kolejne narzędzie (a w zasadzie format reklamowy), które pozwoli im opowiadać niesamowite historie zgodnie z ideą storytellingu, do tego w interaktywnej formie i najlepiej na smartfonach. O tym, że wideo i mobile rosną nie trzeba nikogo przekonywać. Wystarczy zerknąć na ostatni raport finansowy Facebooka, z którego dowiemy się, że 80% przychodów firmy pochodzi z mobile, z którego tylko i wyłącznie korzysta już przeszło połowa społeczności (823 mln „mobile only” do 1,59 mld łącznie). Wideo? Pomijając YouTube’a i depczącego mu po piętach Facebooka, niesamowitą rolę odgrywa tu Snapchat.

To właśnie „duszek” odegrał ogromną rolę w stworzeniu nowego formatu reklamowego, który debiutuje właśnie pod różnymi nazwami zarówno na Facebooku (Canvas), jak i Twitterze (Moments). Nieco ponad rok temu pisałem o genialnym podaniu treści przez marki na Snapchacie. Pełnoekranowe i interaktywne historie na smartfonach, to coś, co zmienia sposób reklamowania marek i produktów w social mediach.

Nie posty sponsorowane, nie tradycyjne jednostki reklamowe, a właśnie interaktywne, będące niczym wideo pełnoekranowe historie. Podane przy okazji w przystępnej formie i ze świetnym user experience. To właśnie one niebawem zaleją nasze ściany na Facebooku i Twitterze. Jak wyglądają? Jak działają? Nagrałem wideo, które pokazuje oba formaty w akcji. Musicie mieć podzielność uwagi lub zrobić mi dwie odsłony :-). Jako case wykorzystałem pierwszą w Polsce kampanię w oparciu o Canvas, którą dla marki Tchibo przeprowadził dom mediowy Value Media, a także historię chłopca z Australii, który na jeden dzień został Iron Manem.

Opowieści możecie przejrzeć za pomocą swoich smartfonów. Wystarczy, że wejdziecie tutaj (post Tchibo na Facebooku) lub tutaj (tweet konta @Twitter). Ważne jest, aby przekierowało Was do natywnych aplikacji obu serwisów. W innym przypadku (np. przeglądając na desktopie) opowieści nie działają tak jak powinny. W przypadku Facebooka uruchamia się wideo, z kolei Twittera – nieco lepiej, dedykowany landing page.

Więcej informacji znajdziecie na stronach:

Która wersja bardziej przypadła Wam do gustu?

Zdjęcie: Twitter