Old Spice przeprowadzi własną wersję „Twitch Plays Pokémon”. Prosto z lasu, na żywo

Opublikowano 12 Kwi 2015 w Gry i marketing, Niestandardy, Social Media

Kojarzycie eksperyment z 2014 roku „Twitch Plays Pokémon”? Pisał o nim ostatnio Paweł Tkaczyk w tekście Gry komputerowe będą nową telewizją? W dużym skrócie chodzi o wspólne oglądanie rozgrywki w gry wideo (w tym przypadku – serii Pokemon) za pomocą usługi streamującej Twitch oraz decydowanie o losach postaci za pomocą wydawania komend na dostępnym czacie. Tak, tak, społeczność oglądająca transmisję ma wpływ na przebieg rozrywki. W przypadku twitchplayspokemon przez grę przewinęło się ponad 1,16 mln graczy.

Dlaczego o tym wspominam? Mechanizm opracowany dokładnie czternaście miesięcy temu przez anonimowego australijskiego programistę wykorzysta po raz pierwszy w marketingu marka Old Spice. Przez 3 dni począwszy od 16 kwietnia społeczność oglądająca kanał twitch.tv/oldspice będzie mogła wydawać polecenia mężczyźnie wędrującemu po lesie. Codziennie przez 10 godzin.

Las (o ile rzeczywiście będzie realny) nie jest grą, ale biorąc pod uwagę dotychczasowe podejście Old Spice do marketingu, może z tego wyjść naprawdę coś dziwnego i zaskakującego.

Dlaczego Twitch? Dla Old Spice to grupa docelowa.