Odważne zagranie Wolkswagena podczas meczu Francja – Brazylia

Opublikowano 29 Mar 2015 w Social Media, Twitter

Myślisz, że popełniłem błąd? Wolkswagen? Nie martw się, tak samo myślało kilkadziesiąt tysięcy kibiców na Stade de France i kilka(naście) milionów ludzi przed telewizorami podczas rozgrywanego w zeszły czwartek, towarzyskiego meczu Francja – Brazylia (Francja przegrała 1:3).

W pierwszej połowie meczu na okalających murawę billboardach marka Volkswagen wspierała trójkolorowych hasłem „Wolkswagen soutient les Bleu”. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego gdyby nie fakt, że kreacja zawierała w nazwie firmy błąd ortograficzny (W zamiast V). Jak się okazało, celowo.

Na Twitterze (zwłaszcza francuskim) pojawiło się mnóstwo tweetów na temat popełnionej gafy. W ten sposób narodził się oczekiwany buzz (użytkownicy dodawali kolejne zdjęcia, tworzyli memy i retweetowali treści).

W przerwie meczu okazało się jednak, że popełniona literówka była zaplanowanym ruchem agencji DDB Paris i domu mediowego Mediacom, i tak naprawdę jest teaserem nowej kampanii reklamowej Volkswagena:

C’est pourtant facile de ne pas se tromper.

…co w luźnym tłumaczeniu znaczy „Jednak łatwo jest zrobić to dobrze”. Oczywiście chodzi o produkcję i jakość samochodów marki Volkswagen.

Proste, odważne i chyba osiągnęło swój zamierzony cel.