O tym jak zaskoczył mnie Auchan Direct w social media

Opublikowano 6 Sty 2013 w Social Media

auchan W miniony piątek po raz pierwszy w życiu zamówiłem spożywkę za pomocą Internetu, online. Oczywiście z dostawą do domu. Wybór padł na Auchan Direct.

Sama usługa – wbrew moim wcześniejszym obawom – okazała się bardzo dobra. Auchan dostarczył produkty w ciągu 24h od zamówienia, w wyznaczonej przeze mnie godzinie (sobota!), pakując zakupy w poręczne kartony. Całość za jedyne 19,90 PLN.

Rozczarowanie przyszło wraz otwarciem pierwszego kartonu mleka, które mimo odległej daty ważności do spożycia produktu, było po prostu skwaśniałe (drugie z pięciu jak na razie jest dobre). Mimo drobnej wpadki (nie do końca zapewne z winy Auchana) napisałem o całym wydarzeniu w pozytywnym świetle na Facebooku.

I tu zaskoczenie. W ciągu 3h od napisania statusu odezwał się do mnie przedstawiciel sklepu internetowego AuchanDirect.pl w celu wyjaśnienia sytuacji oraz w kwestii potencjalnej rekompensaty, co osobiście bardzo mnie zaskoczyło.

Cała rozmowa miała miejsce na Facebooku, a pierwsza wiadomość „wpadła” do folderu „Inne”, co tylko potwierdza, że przyszła usługa Facebooka „wyślij wiadomość do usera za dolara” jest po prostu strzałem w dziesiątkę. Większość użytkowników Facebooka nie przegląda / nie wie, że istnieje coś takiego jak folder „Inne”, co może wiązać się z przegapieniem podobnej (do otrzymanej przeze mnie) wiadomości.

Kończąc, podsumowując i cytując klasyka: nie bądź parówa, sieć monitoruj, poznaj klientów, nigdy nie ignoruj.

Dobra robota Auchan!