O tym jak McDonald’s angażuje dzieci w swoich restauracjach za pomocą gier mobilnych i NFC

Opublikowano 28 Sie 2013 w Android, Aplikacje, Gry i marketing, Mobile, NFC

McDonald’s kocha gry, kocha je wykorzystywać w reklamie i marketingu. Zna potencjał. Mógłbym o tym pisać godzinami, ale przyjdzie na to odpowiedni moment. Obiecuję :-). W Singapurze wystartowano z pilotażową kampanią The Happy Table, która bazuje na technologii NFC. W kilku restauracjach przygotowano specjalne stoliki wyposażone w stickery NFC, które inicjują grę wyścigową we wcześniej pobranej aplikacji mobilnej – McParty Run.

Zaprogramowana trasa została stworzona na wzór torów z serii zabawek Scalextric, co sprawia, że trzeba się trochę po gimnastykować w czasie zabawy. Jak słusznie podkreślili twórcy (partnerem akcji jest DDB), tego typu zabawa pozwala na dłużej „przytrzymać” dziecko (wraz z rodzicami) w restauracji oraz sprawić, że będzie częściej i chętniej do niej powracać.

Dla „dużych” to tylko stół :-).

Na koniec dwa screeny z aplikacji.

gramcd2

gramcd

Gdyby ktoś miał pytania odnośnie NFC (lub chciał coś zrobić) to służę pomocą w ramach mojego małego startupu – squareco.de :-).