Moskwa pozazdrościła koreańskiemu Tesco. NFC i QR od MediaMarkt w metrze

Opublikowano 3 Wrz 2013 w Kody QR, Mobile, NFC

Pamiętacie kampanię Tesco z Korei Południowej? Co ja pytam, na pewno. Wideo krążyło od agencji do agencji. Od FanPage’a do FanPage’a. Wirtualne regały (a raczej statyczne zdjęcia produktów) z kodami QR umieszczone w koreańskim metro były hitem 2011 roku. W końcu niecodziennie można zeskanować potrzebne produkty, skompletować zamówienie, zapłacić i „wysłać” dostawę zakupów do domu (o ile pamiętam podobną akcję zorganizowano później w Poznaniu na przystankach autobusowych). Bomba!

Moskiewski MediaMarkt pozazdrościł pomysłu i odpalił kalkę projektu w obrębie stołecznego metra. Rosjanie poszli jednak o krok dalej i obok kodów QR pojawiły się również tagi NFC. Projekt jest realizowany wspólnie z Moscow Department of Transportation, a sam pilotaż potrwa do końca listopada. Należy dodać, że na tym etapie zrezygnowano z płatności mobilnych i za wszystkie dostarczone zakupy do domu (na darmo!) należy zapłacić gotówką przy odbiorze. Na testowej stacji, która zawiera darmowe WiFi, postanowiono 18-naście standów z produktami.

Poniżej wideo, niestety po rosyjsku.

Czekamy na wyniki :-).