Milion graczy dziennie gra w Simsy i Smerfy na Facebooku

Opublikowano 16 Sie 2011 w Advergames, Facebook, Gry i marketing, Social Games

Tak, dokładnie – Simsy i Smerfy. Obie gierki pojawiły się na Facebooku w oficjalnej, dostępnej i społecznościowej wersji (wciąż beta) w przeciągu ostatnich dwóch tygodni. Za produkcję Smerfów odpowiedzialne jest studio deweloperskie Ubisoft (tak, dobrze widzicie), z kolei za Simsy oczywiście Playfish (EA) – The Sims Social już online. Problemy Playfish z serwerami.

Lepszy debiut mimo drobnej wpadki z serwerami zaliczyły Simsy. Wciągu trzech dni liczba aktywnych graczy dziennie (DAU) wzrosła o przeszło milion i w chwili obecnej wynosi ok 1,25 mln graczy dziennie. Niebieskie belgijskie smerfy, których ostatnio dużo w Warszawie, mogą się pochwalić podobnym wynikiem, aczkolwiek uzyskanym na przestrzeni 10-14 dni.

Mimo, iż są to najszybciej rosnące gierki społecznościowe na Facebooku w ubiegłym tygodniu, to nie sądzę, aby odniosły szczególny sukces i choć trochę zbliżyły się do wyników osiąganych przez CityVille czy FarmVille.

Na koniec dwa ładne screeny. The Smurfs & Co:


oraz The Sims Social:


Ciekawe co pierwsze padnie i ile przed tym faktem zarobi pieniążków.