merlin.pl: odświeżona strona, Merbook i kampania wizerunkowa

Opublikowano 28 Paź 2013 w Internet, Outdoor, User Experience

Dzisiejszego ranka odbyło się śniadanie prasowe sklepu internetowego Merlin.pl, na którym prezes spółki oraz jego zespół (a także agencja plodni.com) opowiadali o odświeżonej stronie internetowej oraz zbliżającej się kampanii wizerunkowej. Nie zabrakło oczywiście pytań na temat Merbooka (własnego czytnika e-booków), o którym głośno się zrobiło kilka dni temu… a także ostatnich ataków typu DDoS na serwis.

Odświeżona strona internetowa

Już jutro (29 października) Merlin.pl zaprezentuje odświeżoną stronę internetową swojego sklepu. Główny nacisk położono na usprawnienie ścieżki transakcyjnej oraz jeszcze czytelniejsze pokazanie strony z produktem, który będzie można zdecydowanie łatwiej wyszukać, ocenić, porównać i oczywiście kupić. Zaplanowano również nowe ostylowanie boksów z promocjami i produktów w samym koszyku.

Z tego co zrozumiałem nowa strona będzie posiadać dynamiczne wyszukiwanie produktów (co zresztą widać dobrze na screenie).

Poniżej zamieszczam screeny strony głównej oraz strony produktowej z obecnej i przyszłej (po lewej) wersji serwisu.

new_merlin old_merlin

merlin_produkt_new merlin_produkt_old

Kampania wizerunkowa

Wraz z odświeżeniem strony szykuje się kampania wizerunkowa w Internecie oraz OOH, która potrwa dwa tygodnie począwszy od 1 listopada. Kampania będzie miała jasny przekaz: w sklepie kupisz nie tylko książki, ale i elektronikę, gry, zabawki czy muzykę. Każda z kreacji, którą zobaczymy w outdoorze w postaci billboardów czy citylightów będzie komunikować jedną kategorię produktów.

Niestety nie zrobiłem zdjęcia. Za planowanie i zakup mediów odpowiada agencja plodni.com.

Merbook

Choć spotkanie nie było poświęcone czytnikowi, wiele pytań dotyczyło właśnie niego (w końcu to gorący temat). Merbook, czyli własny czytnik e-booków od Merlin.pl, na pewno nie pojawi się w tym roku. To jest pewne. Z zapowiedzi wynikało także, że produkt ma być bardzo dobrej jakości (mimo, iż nie podano specyfikacji technicznej) oraz działać w modelu abonamentowym (miesięczna opłata za dostęp do wszystkich materiałów w bazie). Podobny model od jakiegoś czasu wykorzystuje m.in. Legimi czy Spotify i Deezer w branży muzycznej.

Ataki DDoS na Merlin.pl

Na koniec pozwoliłem sobie przekleić komunikat informacyjny na temat ataków DDoS, które w ostatnich czasach nękały sklep internetowy.

W weekend borykaliśmy się z atakiem DDoS na stronę www.Merlin.pl, który chwilowo uniemożliwiał jej sprawne działanie. Sytuacja była poważna, jednak udało się nam szybko rozwiązać problem związany z atakiem i przywrócić wszystkie prawidłowe funkcjonalności strony. Wszystkich Klientów przepraszamy z utrudniania i niedogodności związane z tą sytuacją. Ogromnie dziękujemy za zrozumienie i wiele ciepłych słów skierowanych w stronę naszej marki – reakcja Klientów była dla nas ogromnym wsparciem. Jedocześnie chcielibyśmy poinformować, że dedykowaliśmy specjalny Zespół w naszym Biurze Obsługi Klienta, który służy pomocą i odpowie na wszelkie pytania Klientów związane atakiem. Przygotowaliśmy również rekompensatę dla wszystkich osób, których zamówienia ze względu na awarie nie przyszły na czas. Jednak chcielibyśmy zaznaczyć, że jest to bardzo znikomy odsetek paczek i zamówień.

Merlin.pl należy do czołówki w polskiej branży e-commerce. W maju br. Merlin.pl został przejęty przez giełdową Spółkę Czerwona Torebka.