McDonald’s z własnymi filtrami na Snapchacie

Opublikowano 27 Cze 2015 w Snapchat

McDonald’s to pierwsza marka, która wykorzystała działające w oparciu o geolokalizację, sponsorowane filtry na Snapchacie. Użytkownicy przebywający w pobliżu restauracji McDonald’s mogą skorzystać z dodatkowych filtrów w aplikacji, które promują produkty (cheeseburger i frytki) hasłem: Lovin’ Summer Fun.

Tego typu rozwiązanie działa bardzo podobnie do filtrów wyświetlających położenie użytkownika, w Warszawie jest to np. Wola, Śródmieście czy Mokotów. Funkcja jest dostępna na Snapchacie od lipca ubiegłego roku. Nieoficjalnie podaje się, że tylko z trzech miejsc (Statua Wolności, Wieża Eiffla, London Eye) codziennie wysyłanych jest w ten sposób ponad 1 mln snapów.

Przykładowy snap z wykorzystaniem filtrów McDonald’s:

I jeszcze jeden screen:

mcdonalds-snapchat
To kolejna metoda monetyzacji platformy, z której w samych Stanach Zjednoczonych korzysta ponad 200 mln użytkowników. Poza zakładką Discovery (nieoficjalnie: 200 tysięcy dolarów za miesiąc ekspozycji), Snapchat przygotowuje się do uruchomienia reklamowych snapów, zwanych „3V Advertising”.

To oczywiście nie koniec. Snapchat przygotowuje się do IPO, więc podobnych rozwiązań (komercyjnych) będzie na pewno w niedalekiej przyszłości przybywać.

Źródło: money.cnn.com