McDonald’s Polska w końcu ma swoją aplikację mobilną

Opublikowano 14 Mar 2014 w Aplikacje, Kody QR, Mobile

Nie piszę o tym bez powodu, bowiem przez ostatnie kilkanaście miesięcy powstało kilka (jak nie kilkanaście) nieoficjalnych aplikacji, osiągających niesamowite wyniki. Wystarczy przytoczyć chociażby pozycję McD Kupony do McDonald’s, która obecnie w Google Play ma ponad pół miliona pobrań.

Podobnych aplikacji jest oczywiście znacznie więcej, nie tylko w Google Play. W AppStore jedna z podobnych aplikacji wisiała przez kilka tygodni w ścisłej czołówce „Top Charts”. Szacuję, że łącznie wszystkie aplikacje zostały pobrane ok. 2 mln razy. Dziwię się tym samym, że McDonald’s Polska tak późno wydał oficjalną aplikację. To niesamowicie zmarnowany potencjał.

Jest jednak pozytywna część tej historii. Wydana przez McDonald’s Polska aplikacja jest naprawdę bardzo dobra. Poza wspomnianymi kuponami, aplikacja umożliwia wyszukiwanie restauracji oraz zaznajomienie się z menu. Dodatkowo, wykorzystując swoje konto z Facebooka możemy liczyć na dodatkowe rabaty. Aplikacja posiada także system notyfikacji.

Aplikacja dostępna jest na 3 platformy: iOS, Android oraz Windows Phone.

Już za instalację aplikacji każdy użytkownik otrzymuje kupon na darmowe frytki w ramach „promocji czasowych”. Aby skorzystać z takiej promocji należy aktywować dany kupon przy kasie i pokazać go kasjerowi. Przycisk „Aktywuj kupon” znajduje się na samym dole (trzeba trochę zescrollować aplikację). Na pokazanie kuponu od momentu aktywacji mamy określoną ilość czasu, w przypadku darmowych frytek – 15 sekund. Ciekawe rozwiązanie.

kupon2 kupon1

Muszę też pochwalić za dobrze przygotowaną kampanię z wykorzystaniem kodów QR. Kody QR prowadzące do aplikacji dostępne są m.in. na „tackach” czy „stojakach”. Każdy kod ma dedykowany URL, co sprawia, że McDonald’s Polska może bez problemu monitorować, który placement tak naprawdę konwertuje. A skanów jest sporo, bo widzę to u siebie w statystykach w squarecode.

stojak tacka

Jak to się mówi, lepiej późno niż wcale, lepiej dobrze niż źle. Dobra robota!

Zdjęcie: mcdonalds.pl