Konkursy z użyciem lajków i komentarzy są już legalne. Memy i śmieszne obrazki będą karane – nowości od Facebooka

Opublikowano 28 Sie 2013 w Facebook, Social Media

Wczorajszy dzień przyniósł niespodziewaną nowość na największym serwisie społecznościowym świata. Facebook zrezygnował z ograniczeń dotyczących promocji marek i produktów, co znaczy, że od dzisiaj wszystkie konkursy i akcje angażujące nie muszą odbywać się za pomocą dedykowanych aplikacji.

We’ve removed the requirement that promotions on Facebook only be administered through apps

Facebook dokładnie wskazał, że do promocji można wykorzystywać:

  • Mechanizm lajkowania i komentowania postów
  • Mechanizm wysyłania wiadomości do strony przez użytkowników
  • Mechanizm komentowania postów oraz publikowania postów na ścianie marki

Co ciekawe, zabronione jest proszenie użytkowników o tagowanie się na zdjęciach w galerii, w celach konkursowych. Wszystkie zmiany opisane są tutaj (PDF). Wychodzi na to, że Facebook jeszcze więcej chce wyciągnąć kasy z postów sponsorowanych, które przy takowych akcjach będą wręcz konieczne, tym sam „odcinając” od koryta agencje i deweloperów tworzących aplikacje konkursowe. Przy mniej skomplikowanych konkursach będzie można przerzucić budżet reklamowy z produkcji na promocję za pomocą ASU.

Facebook chce dostarczać „High Quality Content”

To kolejna (dziwna) zmiana na Facebooku. Serwis zamierza dostarczać wysokiej jakości treści na wallu, wycinając przy tym posty z memami oraz takie, które zachęcają do lajkowania i komentowania (znany model). O zmianach w Edge Ranku będę Was jeszcze informował, na razie trzeba przetestować i zobaczyć jak to de facto wygląda.