Kody QR w prasie – rok 2012

Opublikowano 16 Kwi 2013 w Kody QR, Mobile, Prasa

Za sprawą Piotra Adamczyka dom mediowy MEC Poland opublikował wyniki badań na temat wykorzystania kodów QR w reklamie prasowej w 2012 roku. W badaniach uwzględniono magazyny z kategorii Lux, People oraz Opinie.

Badanie obejmowało ponad 7000 reklam prasowych (nie licząc insertów). Poniżej umieściłem dane w pigułce:

  • raptem 3,64% reklam wykorzystywało kody QR
  • aż 39% kodów QR linkowało do strony mobilnej
  • aż 11% kodów QR linkowało do strony klasycznej!!!
  • zaledwie 8,40% przebadanych kodów QR wykorzystywało narzędzia do monitoringu oraz zarządzania kodem, jak chociażby squareco.de
  • reszta kodów była statyczna (nie dynamiczna!)
  • niespełna połowa (41,50%) kodów było w złych rozmiarach

Pełny raport w prezentacji poniżej:

Powyższy raport dobitnie pokazuje jak wielu marketerów i agencji nie rozumie w jaki sposób działają, i jak wykorzystać kody QR na swoich materiałach reklamowych.

Chyba czas to zmienić :-).