Kia promuje model pro_cee’d GT za pomocą gry mobilnej

Opublikowano 3 Lut 2014 w Advergames, Aplikacje, Gry i marketing, Mobile

Niespełna dwa tygodnie temu pisałem o sukcesie Volkswagen w kontekście wykorzystania gier w marketingu (Milion pobrań gry mobilnej od Volkswagen Group), a dziś wypada napisać o kolejnej marce z branży motoryzacyjnej, która postanowiła stworzyć advergames w wersji mobilnej. Czy i w tym przypadku próba będzie udana?

Kia przygotowała grę reklamową Kia GT Ride z myślą o użytkownikach smartfonów i tabletów opartych o system operacyjny iOS oraz Android. Jej celem jest promocja najnowszego modelu Kia pro_cee’d GT. Oprócz samego ścigania gra umożliwia stworzenie własnej trasy, za pomocą wbudowanych w urządzeniu czujników śledzenia ruchu (akcelerometr). Podejmowana przez użytkownika ruchy zamianie są w trasy z zakrętami i pętlami.

W grze istnieje możliwość dzielenia się trasami ze znajomymi na Facebooku oraz stawiania im wyzwań. Wszystkie aktywności, czyli tworzenie tras, wyścigi na trasach innych użytkowników, wygrane pojedynki i wyścigi innych użytkowników na stworzonych przez gracza trasach są nagradzane punktami, które wliczają się do rankingu.

Gra i kampania ma zasięg paneuropejski, a w połowie marca wśród 100 najlepszych graczy z końcowego rankingu rozlosowany zostanie jeden egzemplarz modelu Kia pro_cee’d GT. Za promocję gry w Polsce odpowiada agencja mobile marketingu Mobext wchodząca w skład Havas Media Group.

Przyznam, że po 2 minutach zabawy gra chodziła u mnie bardzo topornie (S3). Mam nadzieję, że na innych modelach gra chodzi bez zastrzeżeń.