Kia Game On – spot reklamowy, smartfon, angażowanie użytkownika przez second screen

Opublikowano 9 Sty 2014 w Aplikacje, Mobile, TV

Doskonałe! Wyobraź sobie sytuację, że siedzisz przed telewizorem i oglądasz swój ulubiony program, drugą ręką przeglądając Twittera. Suddenly… jedna z reklam zachęca Cie do wejścia w interakcję. Nie, nie chodzi mi o standardowe wejście na stronę internetową, której adres widnieje w spocie lub na którą zaprasza nas lektor. Nie chodzi mi też o Shazam, który doskonale znacie z przeprowadzonych w 2013 roku kampanii, jak chociażby Shazam w reklamie Nissan Qashqai. Gra w środku. Chodzi mi o coś zupełnie innego, coś bardziej ŁAŁ :-).

Australijska Kia rozpoczęła kampanię „Kia Game On”, w której użytkownicy za pomocą specjalnej aplikacji mobilnej (Android/iOS) mogą wejść w interakcję ze spotem reklamowym. Cała akcja polega na odbiciu piłki tenisowej serwowanej w reklamie przez Sama Grotha, za pomocą… smartfona. Aplikacja integruje się ze spotem reklamowym za pomocą dźwięku, ważne jest zatem, aby głośność była odpowiednio ustawiona. Piłkę odbijamy rakietą (smartfonem/aplikacją) w momencie gdy timer „zejdzie do zera” i usłyszymy „Game on!”.

Możecie sami przetestować na poniższym spocie (lub jednym z pięciu innych). Kia zaleca, aby stać w odległości ok. 3 metrów od monitora/telewizora. Sprawdziłem, działa :-). W moim przypadku siła uderzenia sięgała ponad 880. Na najlepszego gracza czeka możliwość wygrania Kia Cerato Koup Turbo.

Kia jest sponsorem tegorocznego Australian Open. Spot leci w lokalnej telewizji (Channel 7) oraz dostępny jest na YouTube. W samej aplikacji można przejrzeć video, pobrać tapety, znaleźć dealera i umówić się na jazdę próbną.