KFC bardzo lubi Augmented Reality

Opublikowano 6 Wrz 2011 w Augmented / Virtual Reality, Niestandardy

KFC Polska po raz kolejny skorzystało z dobrodziejstw Augmented Reality, czyli rozszerzonej rzeczywistości. Po marcowej zabawie z Augmented Reality i Facebookiem (AppsWeek#2: KFC z Augmented Reality) nadszedł czas, aby sprawdzić potencjał AR w realu.

W ramach kampanii KFC So Good powstało specjalne urządzenie (patrz zdjęcie niżej), które wyłapuje przystawiony do ekranu marker, zamieniając go w kubełek KFC. Zadaniem gracza-użytkownika jest wyłapywanie świeżych produktów KFC, które przekładają się na punkty. W nagrodę użytkownik otrzymuje SMS’a z zaproszeniem do odebrania Krushera.

Akcja potrwa trzy tygodnie. Do tej pory skorzystało z niej (zostawiło swoje dane) 718 osób. Szkoda, że urządzenie nie jest w jakikolwiek sposób zintegrowane z Internetem i serwisami społecznościowymi, np. Facebookiem. Zamiast podawać numer telefonu (o ile się podaje) wystarczyło zastosować Facebook Connect i publikować zdjęcia (z zabawy z gry) na ścianie użytkownika. A przy okazji pobierać dane z konta na Facebooku. Chyba lepszy efekt.


zdjęcie z KFC Polska

Tak czy siak warto pochwalić KFC Polska (AmRest?) za niestandardowe rozwiązania. To chyba jedna z pierwszych tak dużych akcji z wykorzystaniem Augmented Reality w naszym kraju.

Jutro urządzenie zawita do Krakowa.