Jak z chodzenia po schodach zrobić grywalizację? W Wielkiej Brytanii powstał StepJockey, projekt Department of Health

Opublikowano 6 Gru 2013 w Aplikacje, Grywalizacja, Kody QR, Mobile, NFC, User Experience

Nie odkryję Ameryki jeśli napiszę, że chodzenie po schodach jest zdecydowanie zdrowsze niż jeżdżenie windą. Pozwala spalać zbędne kalorie, schudnąć i poprawia wydolność układu krążenia. Super. Co jednak zrobić, aby ludzie chodzili po schodach? Brytyjski departament zdrowia (Department of Health) powołał do życia projekt StepJockey, który za pomocą nowych technologii i elementów grywalizacji nakłania użytkowników do chodzenia po schodach.

W jaki sposób?

StepJockey działa w oparciu o kody QRtagi NFC, aplikację mobilną oraz specjalne postery, które należy umieścić w wybranym miejscu na schodach. Po zeskanowaniu kodu QR lub przyłożeniu smartfona do NFC, aplikacja zapisze pokonaną przez użytkownika ilość schodów oraz przeliczy wartość na kalorie. Oczywiście całość (postery), należy najpierw przygotować. Na stronie projektu widnieje specjalny kreator, w którym „dodajemy schody na mapie”, określamy ich typ, ilość schodków oraz piętro, by następnie (w darmowej opcji) wygenerować PDF z odpowiednimi informacjami. Taki plakat umieszczamy w odpowiednim miejscu i… możemy zacząć monitorować swoje postępy. Szkoda, że projekt nie wykorzystuje beaconów.

step1

Oczywiście jak przystało na grywalizację, w aplikacji mobilnej (Android / iOS) możemy ustawiać swoje cele, przeglądać rankingi, śledzić swoje osiągnięcia oraz – rzecz jasna – dzielić się ze znajomymi rezultatami. Aplikacja jest darmowa.

Projekt choć brytyjski, można z powodzeniem stosować w innych krajach. StepJockey zachęca wręcz biznes (StepJockey for Business) do propagowania idei chodzenia po schodach w miejscach pracy. Więcej o projekcie dowiecie się na stronie stepjockey.com.

Przyznać się – kto chodzi schodami, a kto wjeżdża na drugie piętro windą?