Intercity z aplikacją mobilną

Opublikowano 11 Sty 2013 w Android, Aplikacje, iOS, iPad, iPhone, Mobile

ic Rodzime PKP Intercity wypuściło oficjalną aplikację mobilną przeznaczoną na urządzenia z systemami operacyjnymi iOS oraz Android. W aplikacji użytkownicy mogą wyszukiwać połączenia, sprawdzać punktualność pociągów oraz korzystać z różnych promocji/ofert. Czy można kupić bilet?

Nie. Jeszcze. Intercity zdradziło jednak w komentarzach, że pracuje nad rozwinięciem aplikacji o możliwość zakupu biletu z poziomu aplikacji. Mam nadzieję, że będzie to już niebawem.

Biorąc pod uwagę wyniki np. Listonic – wygodna lista zakupów (ponad milion produktów zapisanych na liście zakupów w aplikacji) czy chociażby sam wynik sprzedaży biletów online (przez IC), będzie to istotna funkcjonalność. Jak informuje PKP Intercity:

Tylko w 2012 roku pasażerowie PKP Intercity kupili przez Internet ponad 900.000 biletów, czyli o 66% więcej niż w 2011 roku.

Warto dodać, że do tej pory była (nadal jest) możliwość okazania biletu podczas kontroli w postaci kodu QR, np. na ekranie smartfona, laptopa czy tabletu. Testowałem i muszę przyznać, że działa to całkiem sprawnie. No i jest wygodne.

Do tej pory użytkownicy mogli korzystać z aplikacji Bilkom, którą stworzył TK Telekom.