Instagram ma 150 milion użytkowników i wprowadza reklamy

Opublikowano 4 Paź 2013 w Instagram, Mobile

Stało się! Wczoraj w nocy na blogu Instagram.com pojawiła się informacja, że jedna z najpopularniejszych (ostatnio) sieci społecznościowych zamierza – po 3 latach funkcjonowania – wprowadzić reklamy do swojej aplikacji. Reklamy będą dodawane stopniowo – najpierw w USA – a ich format będzie „naturalny” dla społeczności, tj. reklamy będą występować w postaci zdjęć i krótkiego wideo, oczywiście w naszym feedzie.

Z przekazem reklamowym będą do nas mogły docierać marki, których w rzeczywistości nie śledzimy. Reklamy będzie można także „ukrywać”. W kwietniu 2012 roku Instagram został kupiony przez Marka Zuckerberga (Facebook) za miliard dolarów. Na początku roku z aplikacji korzystało ok. 90 mln userów.

Przyznam, że ten fragment na blogu urzekł mnie najbardziej:

We have big ideas for the future, and part of making them happen is building Instagram into a sustainable business. In the next couple months, you may begin seeing an occasional ad in your Instagram feed if you’re in the United States. Seeing photos and videos from brands you don’t follow will be new, so we’ll start slow. We’ll focus on delivering a small number of beautiful, high-quality photos and videos from a handful of brands that are already great members of the Instagram community.

Pięknie napisane :-).