iBeacon również w grach? Przykład Tiny Tycoons

Opublikowano 8 Sty 2014 w Gry i marketing, Mobile

Technologia iBeacon przeżywa swoje „pięć minut”. Na polskim rynku głównie za sprawą krakowskiego Estimote, które nie tak dawno zyskało finansowanie oraz wygrało prestiżowy konkurs dla startupów hardware’owych Best Hardware Startup at TechCrunch Disrupt SF, a także dzięki pierwszemu wdrożeniu beaconsów w Muzeum Neonów w Warszawie (więcej na blogu Moniki). Poprzez wykorzystanie beaconów najczęściej rozumie się ich instalację w muzeach, obiektach sportowych czy galeriach handlowych (patrz Stary Browar w Poznaniu). Możliwości są jednak znacznie szersze.

Specjalizujące się w grach opartych na geolokalizacji amerykańskie The Tap Lab wprowadziło beaconsy do swojej flagowej gry mobilnej – Tiny Tycoons. Gra polega na kupowaniu i zarządzaniu prawdziwymi miejscami w wirtualnym świecie (tzw. location-based empire-building). iBeacon sprawia, że gracze mogą wchodzić w bezpośrednią interakcję między sobą, jeżeli znajdują się w zasięgu dyktowanym przez technologię.

Poniżej demo nakręcone w Starbucksie:

Jak widać iBeacon może służyć nie tylko do wysyłania powiadomień reklamowych i kuponów rabatowych.

Zdjęcie: marketingfacts.nl