Heineken, randka i Facebook

Opublikowano 7 Lut 2012 w Facebook, Social Games, Social Media

Mający ponad 5 milionów fanów na Facebooku Heineken rozpoczął cross-platformową kampanię z okazji zbliżających się Walentynek. W czasie kampanii wykorzystano m.in. potencjał w grach społecznościowych od Zyngi.

Kampania rozpoczęła się od spotu reklamowego The Date, który pojawił się na YouTube (był również emitowany w TV) oraz m.in. we wspomnianych przeze mnie grach Zyngi (FarmVille, CityVille, Mafia Wars). Akcję zrealizowałem w ramach AdAction na zlecenie domu mediowego OMD Macroscope.

W ramach kreacji reklamowej gracz odpowiadał na trzy pytania dotyczące spotu, które pojawiały się w określonych momentach, przykuwając jednocześnie jego uwagę przez całe 90 sekund. Za odpowiednie zaangażowanie czyli zobaczenie reklamówki i udzielenie poprawnych odpowiedzi na pytania, gracz otrzymywał wirtualną walutę do wydania w swojej grze.

Po jakimś czasie teaser The Date ewoluował w Serenade, czyli możliwość zaproszenia znajomego na nietypową randkę z Heinekenem w aplikacji na Facebooku. Całość polega na skomponowaniu zaproszenia wideo z poszczególnych kawałków, w których głównym bohaterem jest jedna z postaci spotu.

Wartym podkreślenia jest fakt, że akcja jest prowadzona równocześnie w kilkunastu językach. Zresztą bardzo podobnie jak cały FanPage Heinkena. Więcej o SocialVibe dowiesz się tutaj.