Grupowe zakupy gier mobilnych

Opublikowano 17 Gru 2010 w iOS, iPhone, Mobile

To była kwestia czasu. Grupowe zakupy (model Groupona) pojawiły się w sieciach społecznościowych działających na urządzeniach mobilnych. Pierwszą marką, która zaproponowała swoim graczom taki model sprzedaży jest Aurora Feint, właściciel platformy mającej blisko 50 milionów użytkowników – OpenFeint.

16 grudnia br. w App Store pojawiła się specjalnie do tego celu przygotowana aplikacja – OpenFeint : Game Channel. Aplikacja jest darmowa i pozwala deweloperom promować swoje gry w systemie dziennym lub tygodniowym, we wspomnianym już wcześniej modelu „gruponowym”.

Aplikacja składa się z trzech boksów: Free Game of the Day, Fire Sale oraz OpenFeint Gold. Jak już można się domyślić, Free Game of the Day oferuje płatne gierki, które dzięki promocji możemy mieć w danym dniu całkowicie za darmo. Kolejny boks – Fire Sale – dotyczy już grupowych zakupów.

W tym przypadku, aby gra była tańsza o kilka dolarów (gry z przedziału $1.99-$9.99) wystarczy, że określona ilość użytkowników (przeważnie 1000) zagłosuje za obniżką ceny, a tym samym zadeklaruje jej kupno. W momencie uzbieranie odpowiedniej ilości głosów opcja Push wysyła do użytkownika notyfikację o możliwości zakupienia i pobrania przecenionej gry.

OpenFeint Gold to z kolei nic innego jak promowane przez platformę gry zaliczane do „best of the best”. Ciekawi mnie czy taki model sprzedaży ma szanse wkupić się w jakiś sposób w łaski samych graczy. Zobaczymy, pewnie tak.