Google+ Sign-in skuteczniejszy niż zwykła rejestracja?

Opublikowano 12 Gru 2013 w Android, Aplikacje, Google, Mobile

Rafał Sobierajski (@rsobierajski) podesłał mi ciekawe case study z wdrożenia przycisku Google+ Sign-in (alternatywa dla Facebook Connect) w usłudze Deezer. W maju bieżącego roku Deezer dał możliwość rejestracji w usłudze za pomocą konta z Google+, zarówno w wersji mobilnej, jak i webowej. W tej drugiej zaimplementowano dodatkowo „Over-the-Air Installs” czyli opcję, która pozwala bezpośrednio z poziomu strony internetowej zainstalować aplikację mobilną na smartfonie z Androidem.

O „Over-the-Air Installs” pisałem już jakiś czas temu. W skrócie: klikając w przycisk Google+ Sign-in użytkownik nie tylko rejestruje się w usłudze, ale przy okazji może pobrać aplikację mobilną, co jest naturalną ścieżką postępowania, a w tym przypadku – dość uproszczoną.

Wygląda to następująco (z lewej):

air screensignin

Wracając do case study… Implementacja przycisku w Deezerze przyniosła dość interesujące efekty:

  • użytkownicy, którzy rejestrowali się przez Google+ dwukrotnie częściej decydowali się na zakup abonamentu
  • Ci sami użytkownicy wykazują się również dużo wyższą aktywnością w serwisie – słuchają średnio o 15% więcej muzyki w Deezer niż użytkownicy, którzy rejestrowali się poprzez konta w innych serwisach
  • aż 33% użytkowników rejestrujących się przez Google+ na stronie internetowej Deezer.com pobrało aplikację mobilną na Androida

Pełne case study znajdziecie w PDF.