Gamifikacja (grywalizacja) i odznaki w Google News

Opublikowano 15 Lip 2011 w Google, Grywalizacja

Google się nie rozpędza. Google zażyło kokę i leci z tematem. Czy temat gamifikacji Wam coś mówi? Po polsku – grywalizacji (czekam na książkę!)? W wielkim skrócie to przeniesienie mechanizmów znanych z gier komputerowych do (przede wszystkim) codziennego życia, ale też usług i produktów w Internecie.

Grywalizacja (czasem też zwana jako gryfikacja) jest bezsprzecznie fajnym narzędziem do wykorzystania przez marketerów. Wpływa na nasze zachowanie i sprawia, że zaangażowanie użytkownika w danej kwestii drastycznie wzrasta. Czy zatem kogoś jeszcze dziwi, że łapią się za to najwięksi? Kto taki? No np. Google.

W Stanach Zjednoczonych Google odpaliło system zdobywania odznak (Google News Badges) za pośrednictwem usługi Google News oraz przycisku +1. Aplikacja śledzi jaki materiał czytamy w sieci i odpowiednio nas punktuje. Im więcej punktów uzyskamy, przepraszam, im więcej przeczytamy tym lepszą odznakę nam Google wlepi. Na użytkowników czeka ok. 500 odznak do zdobycia, każda podzielona na cztery warianty – od brązu przez srebro i złoto, a kończąc na platynie. Oczywiście całością (treściami, plakietkami) możemy się podzielić ze znajomymi.

Nie spodziewałbym się szybko gamifikacji w wydaniu Google w naszym kraju. Ale kto wie…